kleinGROOT
Kleine veranderingen met grote invloed
Steve J. Martin, Noah J. Goldstein & Robert B. Cialdini
272 pag.
2014
Paperback
€ 24,99
Robert Cialdini beschreef meer dan dertig jaar geleden de zes universele principes van sociale beïnvloeding in zijn boek Invloed: De zes geheimen van het overtuigen. Sindsdien is uit onderzoek gebleken dat deze principes werken en worden ze in de praktijk op allerlei gebieden toegepast. De principes zijn:
- Wederkerigheid (voor wat hoort wat).
- Autoriteit (we gaan af op het oordeel van deskundigen)
- Schaarste (hoe moeilijker iets te krijgen is, hoe liever we het willen hebben).
- Sympathie (naarmate mensen anderen aardiger vinden, zeggen ze eerder 'ja' tegen hen).
- Consistentie (we willen handelen in overeenstemming met onze eerder gemaakte keuzes en onze normen en waarden)
- Sociale bewijskracht (we stemmen ons eigen gedrag af op wat anderen doen).
Test je eigen IQ (Invloed-Quotiënt)
Ben je een ster in beïnvloeden? In deze (Engelstalige) test van Robert Cialdini ontdek je jouw invloed-quotiënt. Kies steeds het beste antwoord en leer meer over overtuigings- en beïnvloedingstechnieken.
Meer boeken van Steve J. Martin:
Meer boeken van Noah J. Goldstein:
Meer boeken van Robert B. Cialdini:
Meer boeken in de rubriek